Marató de comunicació i models de campanya

Aprofito l’inminent inici de campanya de dijous a la nit, per compartir amb tothom que llegueixi aquest bloc, dos links referents l’àmbit de comunicatiu de les campanyes electorals.

1. http://www.albertmedran.com/2010/11/09/les-15-idees-de-la-ii-marato-de-comunicacio/

Aquest dilluns passat a la tarda, vaig ser present a la II Marató de Comunicació, queva tenir a lloc al col·legi de periodistes de Catalunya, i que portava per títol: Eleccions catalanes, 15 idees per 15 dies de campanya. Em va sorprendre gratament el format de l’acte, intervencions de 3 minuts per part de 15 ponents amb 15 temes diferents, que va permetre extreure una multiplicitat d’idees claus en un espai de temps força reduit. Engaxada de cartells, vestuari dels candidats, les parelles dels candidats, el Flickr del candidat, els flashmobs, els mitings de butxaca, la darrera entrevista de campanya, entre d’altres, van ser el temes que van centrar les exposicions.

2. http://www.elpunt.cat/noticia/article/3-politica/17-politica/327691-secrets-de-campanya.html

Per altre banda, volia destacar aquest article publicat aquest passat dilluns també, al diari el Punt. Concretament aborda els paralelismes que existeixen entre el model nord-americà i el model català de campanya. La creació de la plataforma Cativistes.cat, els mitings express de Montilla, les DocSessions d’Artur Mas, o el fracàs de les anticampanyes a Catalunya, són alguns dels aspectes que es situen en contraposició. Tot i aixì, també em sembla significatiu un aspecte que en l’article no es tracta, però que pel meu criteri, crec que també té un alt grau d’influència americana. Em refereixo als videos en clau d’humor que esta començant a distribuir el PSC (“La vida de Monti”), i la campanya de les JSC en clau més de caricaturització. Són dos aspectes que al meu entendre, evidencien un intent per part del PSC d’introduir l’humor dins la vida politica, aspecte que a Estats Units sempre ha estat d’alta rellevància dins de tots els processos electorals. I per altre banda, també destacar l’utilització d’eslogans com “President Montilla”, en pancartes de mà amb fons vermell i lletres blanques, al més pur estil americà. Si heu vist El Ala Oeste de la Casa Blanca (“West Wing”), ja sabreu que allà, la majoria d’eslogans de campanya són el nom del candidat seguit de”for President” com per exemple, “Barlet for President”.

2 thoughts on “Marató de comunicació i models de campanya

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s