Lipdubs a la política catalana

A hores d’ara, ja deu ser poca la gent que no sap o no coneix això dels Lipdups. Aquesta “moda” introduida per uns estudiants de comunicació del Quebec, l’11 de setembre de 2009, amb un vídeo de la cançó de Black Eyed Peas “I Gotta Feeling”, que ha donat la volta al món i ha recollit més de 7 milions de visites, ara comença a introduir-se dins el món de la política catalana.

Fa uns mesos i amb força repercussió mediàtica,  va ser la Consellera Tura la protagonista d’un dels primers Lipdubs dels polítics catalans. El vídeo impulsat a través del Departament de Justícia i sota la direcció de EL Terrat, ens permet veure a una consellera del govern oferin un café, i cantant i ballant a ritme de Lax’n Busto. Imatges que fins a aquest moment, no haviem pogut veure gaire sovint sobre els polítics del nostre país, i que sens dubte tindran repercussions (per bé o per malament), sobre l’imatge que d’ells en té la gent. Jo sóc del parer, que aquestes repercussions seran positives, si més no entre la gent jove, que ha estat l’impulsora d’aquestes dinàmiques de grup i que controla i participa de manera més activa en les xarxes socials. Amb els lipdub podem veure una cara més humana i divertida dels politics que es decideixen a sortir-hi, i a la vegada, demostren un cert coneixement de la realitat social i dels nous recursos que proporcionen les noves tecnologies a internet.

Aquesta setmana, ha estat el torn, primer, de la CORI (Coordinadora Reusenca Independent), partit que en l’actualitat disposa d’un peculiar regidor a l’Ajuntament de Reus, i que ara a fet el salt a la política nacional incorporant de número dos a les llistes, el popular personatge Carmen de Mairena. El vídeo “Autopista al Parlament”, ens permet escoltar directament el candidat cantan un versió de la coneguda canço d’AC/DC “Highway to Hell”.

I dies després, em pogut veure el muntatge final del Lipdub per l’independència rodat a Vic el passat diumenge 24 d’octubre, i que ha entrat al llibre dels rècord guiness, al aconseguir reunir 5.771 persones i ser el lipdub amb més participants del món. En aquest cas, no apareix cap polític reconegut, però si que el missatge que es dóna està clarament marcat en una opció política.

Tot això, i encara no ha començat la campanya electoral. No tinc cap dubte que en seguirem veien abans del 28-N!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s