Les primàries de ZP

Demà, una de les noticies principals de portada de tots els diaris i telenotícies del país, serà el desenllaç de les primàries del PSM per escollir el candidat a l’alcaldia de Madrid. Trinitat Jiménez, actual ministra de sanitat o Tómas Gómez, actual secretari general del PSM. Trinidad Jiménez, la candidata del govern de ZP o Tómas Gómez, el candidat de les bases del partit. Demà estan cridats a les urnes 18.100 afiliats que posaran fi a l’espectacle socialista dels últims  mesos. Espectacle, que ningú té del tot clar, si reportarà beneficis o únicament perjudicarà l’imatge de la futura candidatura del PSM, i de rebot l’imatge política de Zapatero, si resulta finalment derrotat per les bases.

De tot aquest procés, a destacar l’ús creixent de la web 2.0 en la difusió de la campanya en cada una de les candidatures, dins el que es podria anomenar el període polític post-campanyeselectoralsObama. Els dos candidats van obrir les seus llocs web respectius, a més a més de comptes a Facebook, Twitter, Youtube i Flickr. Trinidad Jiménez a aconseguit un total de 3.776 fans al Facebook i 805 seguidors a Twitter amb 541 tweets, mentre que Tómas Gómez té 4.436 fans a Facebook i 1171 seguidors amb 229 tweets. Tot i que al web de Trinidad Jiménez, asseguren que la seva candidata és la més 2.0 (http://www.trini2011.es/trini-es-la-candidata-de-la-red-2-0/), els números de seguidors d’un i altre semblen expressar clarament tot el contrari, i Tómas Gómez hauria guanyat la batalla 2.0.

Amb dos candidatures, han explotat al màxim els efectes de l’éxitosa campanya de Barack Obama a les últimes presidencials nord-americanes. Per una banda, Trinidad Jiménez a optat per col·locar com a eslògan de campanya la frase: “Trini puede”, alhora que ha fet tàndem amb Jaime Lissavetzky, al més pur estil americà de candidatura President + Vicepresident. Per altre banda, Tómas Gómez s’ha dedicat a emular la fotografia d’Obama que va donar la volta al món amb la paraula “Hope”, i que Gómez a traduït com a “ilusión”, per editar la seva samarreta de campanya.

Per últim, també volia destacar l’ampli ressò que estan tenint els vídeos publicitaris casolans elaborat per part de simpatitzants, que formen part de les anomenades “campanyes alternatives”. Per exemple, el que destacava  en noticia el diari Público el passat 17 de setembre, “Señoras que apoyan a Trinidad Jiménez”, en doble capítol.

Tot plegat, el preludi de les properes campanyes electorals que ens esperen.

http://www.trini2011.es/

http://www.tomasgomez.org/

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s